I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, June 27, 2010

Gerakan Zionis Perlu Diperangi

PADA 27 Disember 2008, ketika tirai Maal Hijrah 1430 H baru terbuka dan ketika umat Islam menyambutnya dengan sinar dan harapan baru, dunia dikejutkan dengan serangan ganas tanpa perikemanusiaan yang telah dilakukan oleh Rejim Zionis Israel terhadap penduduk Gaza. Ramai saudara kita yang gugur di medan perjuangan.

Dua tahun kemudian, rejim ganas ini bertindak semakin liar. Kali ini, aktivis keamanan antarabangsa pula menjadi senarai terbaru dalam senarai keganasan mereka.

Seramai 19 orang sukarelawan kemanusiaan terbunuh dan mujurlah wakil dari Malaysia terselamat. Rakyat Malaysia juga berpeluang untuk mendengar serta melihat video keganasan terbaru oleh puak-puak binatang bertopengkan syaitan ini.

Di Gaza pula, rakyat Palestin tidak pernah aman. Tentera yahudi terus-terusan menggunakan segala kecanggihan dan alat kelengkapan perang untuk mengganyang wilayah miskin berkepadatan tinggi itu. Serangan dilakukan tanpa henti siang dan malam.

Begitu juga tanpa memilih sasaran sebaliknya secara rambang, dihalakan segala bentuk peluru yang terkini dan termoden ke sekolah, masjid, pasar, rumah kediaman termasuk juga hospital dengan dakwaan dan tuduhan bahawa ia digunakan oleh Hamas untuk menyimpan peluru.

Ini dasar mereka yang berkonsep matlamat menghalalkan cara tanpa mengendahkan seruan dan kecaman antarabangsa termasuk Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), Pertubuhan Negara Berkecuali (NAM), Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) dan lain-lain.

Tambah memilukan, sikap talam dua muka kuasa besar dunia yang membatalkan setiap usul untuk mengecam Israel. Kuasa veto yang dimiliki digunakan sepenuhnya untuk melindungi dan mengiakan segala tindak-tanduk rejim Zionis yang zalim itu.

Serangan sengit tanpa henti-henti telah mengakibatkan ribuan jiwa terbunuh. Semoga Allah SWT mengurniakan mereka syahid. Mereka yang tercedera angkanya melebihi lapan ribu jiwa. Kalau ini masih lagi berlangsung tanpa ada sebarang usaha untuk menyekat tindakan kebinatangan serta kezalimannya maka ia akan menjadi sejarah yang paling pahit, kejam dan zalim pada kurun ini, melebihi apa yang berlaku di Sabra dan Syatila1.

Segala tindakan biadab rejim Zionis ini tidak menghairankan lagi kerana sudah sedia tercatat dalam sejarah bahawa kezaliman mereka ini memang tiada tolok bandingnya. Siri-siri kezaliman itu pula bukan hanya membabitkan kabilah dan bangsa lain tetapi lebih parah lagi, nabi-nabi mereka sendiri sanggup mereka bunuh.

Mereka juga bertanggungjawab menyemarakkan api permusuhan di kalangan manusia seperti mana yang terjadi di Madinah al-Munawwarah, tetapi dapat dipadamkan oleh Rasulullah SAW .

Dalam buku Mughalatat al-Yahud, ada disebut bahawa orang Yahudi menganggap diri mereka bangsa pilihan Allah, anak-anak dan kekasih-Nya. Di samping itu, mereka menganggap semua manusia lain sebagai binatang dan tunggangan untuk mereka serta menamakan diri mereka sebagai goyim iaitu perkataan Hebrew yang bermaksud puak atau kaum.

Antara dakwaan mereka ialah rakyat Israel merupakan bangsa pilihan dan bumi Kan'an ialah milik mereka tanpa boleh dipertikaikan. Merekalah semulia-mulia makhluk dan bangsa yang suci. Allah tidak memilih Nabi-Nabi dan orang soleh kecuali daripada kalangan mereka. Walau bagaimanapun, kita mesti ingat bahawa Allah telah menjanjikan kemenangan kepada umat Islam pada suatu hari nanti. Janji-janji ini mesti sentiasa tertanam dalam diri kita supaya semangat jihad akan terus subur tanpa ada satu saatpun rasa putus asa. Janji Allah SWT ini terdapat dalam kitab Al-Quran yang Agung.

“Maka, Kami lakukan terhadap mereka beberapa tindakan (melaknat dan mengutuk mereka) disebabkan mereka melanggar perjanjian itu dan karena kekafiran mereka terhadap keterangan-keterangan Allah, serta mereka membunuh nabi-nabi tanpa alasan yang benar” (QS.An Nisaa’ 155)

“…lalu ditimpakanlah kepada mereka (kaum Yahudi) nista dan kehinaan, serta mereka mendapatkan kemurkaan dari Allah. Hal itu terjadi karena mereka selalu mengingkari ayat-ayat Allah dan membunuh nabi-nabi tanpa alasan yang benar…” (QS. Al Baqarah 61).

Maksud ayat al-quran di atas menggambarkan bahawa kemenangan pasti dikecapi oleh umat Islam walaupun mereka begitu bernafsu untuk memperhambakan seluruh umat agar tunduk dan patuh kepada agenda mereka. Bahasa yang paling sesuai digunakan untuk mereka adalah perang dan jihad seperti mana yang diusulkan para ulama dan juga pemimpin Islam seperti mana kaedah disebut "Pedang hendaklah diselesaikan dengan pedang."

Ini kerana makin dilarang, dikeji dan dicerca semakin menjadi-jadi tindakan kekejamannya. Semoga umat Islam bangkit begitu juga masyarakat dunia, bagi menyekat kezaliman Israel di muka bumi ini.

Semoga buku-buku yang terdapat di pasaran seperti Air Mata Gaza, Gaza Berdarah Lagi akan memberikan kita keinsafan serta menjadikan kita kasih kepada bumi Palestin dan warganya di samping semangat ukhuwah Islamiah. Menjadi harapan kita semua agar umat Islam sentiasa mendapat pemeliharaan Allah SWT dan Baitulmaqdis menjadi milik umat Islam kembali. Amin.

No comments:

Post a Comment